Nieuwe visuele koers voor Clipper Stad Amsterdam

Rederij Clipper Stad Amsterdam wilde die unieke combinatie van klassiek en sportief tot uitdrukking laten komen in haar visuele identiteit. Ons team ging daarom met deze leuke uitdaging aan de slag.

Nieuwe visuele identiteit

De lancering van een nieuwe website – met een frisse, minder donkere uitstraling – vormde de aanleiding voor Rederij Clipper Stad Amsterdam om de gehele lijn aan communicatiemiddelen te voorzien van een nieuwe look & feel die aansluit bij de website en een herkenbaar en eenduidig merk neerzet. We gingen aan de slag met een designvoorstel, waarin we naar de website hebben gekeken en het concept fris, luchtig en eigentijds hebben vormgegeven.

Uniforme en professionele merkbeleving

Uitgangspunt was om de karakteristieke kenmerken en waarden van Clipper Stad Amsterdam tot uitdrukking te laten komen in de visuele identiteit. Zo kozen we voor vloeiende lijnen om de grenzen van tekstkaders en foto’s aan te geven, als symbool voor de curve van het schip en de bolling van de zeilen. Aansprekende fotografie van het schip kreeg een nadrukkelijke plaats binnen de ontwerpen. De bestaande huisstijlkleuren hebben we aangevuld met enkele frisse steunkleuren. Zo creëerden we een uniforme lijn van online én offline communicatiemiddelen met een professionele merkuitstraling: van digitale brochure en toolkit tot offertemap en van Microsoft Office templates tot visitekaartjes.

Stijlvolle producten

Naast het ontwikkelen van een nieuw design dachten we mee over de productiemogelijkheden en keuzes voor papier, afwerking, etc. De stijlvolle en klassieke uitstraling die past bij de doelgroep van Rederij Clipper Stad Amsterdam komt op die manier terug in de fysieke manier van presenteren.

Sjoerd van der Stok
Sjoerd van der Stok
Ik ben constant op zoek naar nieuwe uitdagingen en doelen in het leven. Mijn ambities liggen vooral op het gebied van slimme communicatiemiddelen, online marketing en digitaal werken.