samenwerking blinckstar: webshop, advertenties en meer!

Omdat onze samenwerking met Blinckstar voor beide partijen erg goed voelde kreeg het een vervolg. Lees hier alles over onze nieuwe werkzaamheden.
Header Blinckstar project

Het jaar 2021 begon goed voor Blinckstar! De sieradenwebshop draaide op een verouderde versie van Magento. Wij mochten aan de slag en hebben de webshop omgetoverd tot een up-to-date Shopify webshop. Na oplevering begon de samenwerking eigenlijk pas echt. In deze case study vertellen we wat we nog meer voor Blinckstar zijn gaan doen om het verkoopkanaal verder te optimaliseren!

INRICHTEN SHOPIFY WEBSHOP

Stap 1 was de overgang van de oude webshop naar een nieuwe omgeving. Op basis van de wensen en benodigde functionaliteiten kozen we voor Shopify. Wij verzorgden voor Blinckstar de initiële inrichting en het ontwerp van de webhop. Vervolgens was het zaak om alle bestaande producten met bijbehorende fotografie en productinformatie over te zetten en het bestelproces in te richten. Na de gebruikelijke tests op verschillende devices en in alle gangbare browsers was de webshop klaar voor livegang.

Social media Advertising

Social media zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven”. Deze kreet wordt tegenwoordig zo vaak gebruikt dat zelfs de bewering zelf wat cliché wordt. Maar dat er geen woord aan gelogen is, is onmiskenbaar. De enorme hoeveelheid tijd die mensen op social media doorbrengen biedt veel kansen voor ondernemers. Dankzij alle beschikbare data kun je je heel gericht op de juiste mensen richten (targeting). Advertentiecampagnes worden zo vele malen effectiever. Ook voor Blinckstar liggen hier dus kansen. Wij helpen met het inrichten van de campagnes en het samenstellen van de doelgroep en de keuze voor de content.

INSTAGRAM STORIES

Om de juiste mensen te bereiken en de boodschap te optimaliseren is het belangrijk om de juiste ‘placements’ te kiezen. Instagram Stories is een voorbeeld van zo’n placement. Niet alleen biedt adverteren op Instagram geweldige opties voor targeting, ook nog eens een groot deel van de doelgroep van Blinckstar bevindt zich er. Om de advertentie goed in beeld te brengen werken we bijvoorbeeld met een fullscreen video. Deze trekt meteen de aandacht met een 15% korting pop-up. Vervolgens is de stap voor gebruikers om te gaan shoppen heel laagdrempelig door omhoog te swipen.

Analytics

Zonder inzicht in gebruikersgedrag is het lastig om te optimaliseren. Ook dit is onderdeel van de samenwerking met Blinckstar. Met behulp van tools als Hotjar, Google Analytics en Google Tag Manager monitoren we de webshop van Blinckstar. Zo zien we het direct als klanten ergens tegenaan lopen en voorkomen we dat toekomstige bezoekers al vroegtijdig afhaken.

Kevin Kloosterman
Kevin Kloosterman
Ik analyseer het liefst data om te ontdekken hoe het verkoopproces nog beter kan. De soms ongrijpbare toevoeging van neuromarketing en gedragspsychologie maakt dit proces voor mij nog waardevoller.