FinanceFactor is uitgegroeid tot een onderscheidende organisatie voor de begeleiding van zowel instroom, doorstroom als uitstroom van executive finance professionals. Na het winnen van drie (inmiddels zes) FD Gazellen Awards op rij is de opstartfase voorbij. Bij een volwaardig merk hoort een uniforme, professionele uitstraling. Aan ons daarom de vraag om de bestaande communicatieve uitingen door te ontwikkelen naar een nieuw creatief concept en bijbehorende huisstijl.
Unieke visie op recruitment
De uitdaging lag hem vooral in het naar voren brengen van de propositie van FinanceFactor en hun unieke visie op recruitment. De merkbelofte “vinden, volgen, verbinden en versterken” vormde daarom het vertrekpunt voor een proces van associatief denken. Door het merk en haar activiteiten te verbinden aan voorwerpen, beelden en woorden, ontstond een vormentaal. Deze was vervolgens leidend in de verdere uitwerking van alle online en offline middelen.

Doorvertalingen uitingen
Na oplevering beschikte FinanceFactor over een totaalpakket aan marketing- en communicatiemiddelen, van visitekaartje tot geanimeerde job alerts voor LinkedIn en van PowerPoint presentatie tot roll-up banners. Ook creëerden we dynamische templates voor het maken van gepersonaliseerde offertes en voorstellen. Het geheel zorgt voor een moderne, frisse uitstraling en een eenduidige, professionele merkbeleving.
Website ontwerp
In samenwerking met de recruitment partner van FinanceFactor (OTYS) ontwikkelden we een nieuwe website. Binnen de software van OTYS ontwierpen we een nieuw design dat volledig aansluit bij de nieuwe huisstijl en merkbeleving. Na akkoord voorzagen we de ontwikkelaars van alle benodigde grafische elementen en voerden we regie op de totstandkoming van het eindresultaat.

Cadform heeft ons geweldig ondersteund in de begeleiding naar onze nieuwe huisstijl. Pragmatisch, resultaatgerichte aanpak, kritisch en flexibel. Ik kijk met bijzonder veel plezier en voldoening terug op de samenwerking met Cadform. Een organisatie die ik van harte kan aanbevelen!
Albert Allmers, Directeur, Finance Factor