e-mailmarketing


Klantdata verzamelen via emailmarketing

Emailmarketing is voor elke organisatie van belang om regelmatig persoonlijk contact te onderhouden met de relaties in het netwerk. Toch zien we dat persoonlijke aandacht van een accountmanager bij een deel van die relaties vaak te kostbaar is in verhouding tot de omzet. Door verminderde aandacht bestaat echter het gevaar dat de relatie met deze doelgroep langzaam verwaarloost. Er ontstaat een afstand waardoor per saldo toch een substantieel deel van de business verloren gaat. Vele kleintjes maken immers een grote. E-mailmarketing is een uitermate geschikt middel om deze doelgroep met relatief weinig inspanning toch persoonlijk te benaderen en op die manier een relatie (terug) op te bouwen.

emailmarketing

Als organisatie wil je op een optimale manier in contact komen met je bestaande en potentiële klanten. Social media als Instagram en LinkedIn zijn hiervoor een goed begin, maar ook goed uitgevoerde emailmarketing blijft essentieel. De overload aan e-mails die iedereen dagelijks ontvangt, stelt organisaties voor de uitdaging de doelgroep te verrassen met relevante informatie op het juiste moment. Cadform werkt met slimme software voor emailmarketing waarmee klantdata wordt verzameld over de individuele behoeften en voorkeuren van relaties. Zo wordt iedereen alleen bereikt op het juiste moment. Deze klantgegevens worden opgeslagen in de database van de software en automatisch gecombineerd met open- en klikgedrag. Elke relatie krijgt zo een uniek profiel toegekend, waardoor e-mailmarketing hét verlengstuk vormt voor persoonlijke actiemailings naar de klant.

verrijken van crm-data

Veel organisaties beschikken via hun CRM-systeem al over een database met klantgegevens, van waaruit in sommige gevallen ook mailings kunnen worden verstuurd. Waar deze eigen mailings vaak louter in staat zijn te zenden naar de klant, is onze software voor e-mailmarketing gericht op verregaande mogelijkheden tot dialoog. Op basis van verzamelde klantdata kan in het vervolg namelijk gerichte emailmarketing worden ondernomen. Door de data uit beide databases elkaar te laten versterken, ben je in staat nog meer uit je e-mailcommunicatie te halen. CRM-systemen helpen bij het efficiënt beheren en onderhouden van klantrelaties. Met de aanvullende data uit de e-maildatabase kun je je bestaande klantgegevens verrijken met een schat aan nieuwe informatie. Updates van klant statussen kun je eenvoudig importeren en exporteren, waardoor de effectiviteit van actiemailings nog verder wordt geoptimaliseerd.

data-analyse

Met gerichte rapportages en overzichten brengen we in kaart wat de individuele voorkeuren van de klant zijn. Het (weder)opbouwen van een persoonlijke relatie is niet iets dat in een paar contactmomenten is gerealiseerd. Na verloop van tijd is de database verrijkt met interessante klantinformatie. We zijn in staat om die data vervolgens te analyseren en op basis daarvan een nóg specifieker profiel van de doelgroep uit te werken.

Omdat het voor elke organisatie belangrijk is een band op te bouwen met bestaande en potentiële klanten, is het belangrijk regelmatig in contact te blijven. Via e-mailmarketing ben je in staat om je doelgroep op een persoonlijke wijze te benaderen. Bestaande klantgegevens worden verrijkt met interessante nieuwe data, die na analyse kunnen worden ingezet voor gerichte actiemarketing naar de klant.

Toch nog hulp nodig? Of wil je gewoon dat iemand even met je meekijkt? Doe eens een belletje naar 030 23 93 119 of mail ons op info@cadform.nl